Stoel

Stoel

maandag 7 juli 2014

Chakra Quilt

Mijn Chakra Quilt is af.
Deze quilt is door mij ontworpen en gaat over de zeven chakra's.
Chakra is het enegielichaam van de mens.
Elke chakra heeft zijn eigen kleur en symbool.
Deze komen in de quilt terug.
 
 
De afmeting is 125 x 117 cm.
Hij is gedeeltelijk met de naaimachine en met de hand gemaakt.

 
Naast stofjes zijn er kralen, knoopjes, bedeltjes en zelfgeverfde garens in verwerkt.



Er hoort bij deze quilt ook een gedicht:
 
 
Zeven chakra's zingen een lied
Voel in mijn lijf verbondenheid
Zonder dat een ander het ziet
Word ik erdoor begeleidt.
 
Rood danst in mijn stuitje rond
Lichaamsbewustzijn geworteld met de grond.
Oranje in het bekken en heiligbeen
relaties en liefde niet alleen.
Geel, de zonnevlecht, vol vertrouwen
Mijn eigen ik, om van te hou'en.
Groen is de chakra van mijn hart
Zacht pulserend, dan weer hard.
Blauw, de in- en uitwendige keel
Het verwoordt zoveel.
Indigo, een donkerblauw oog
Inzicht dat me nog nooit bedroog.
Violet, mijn kosmisch bewustzijn
Gevoel van geluk en vreugde zijn zo fijn.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten